Jak picie wody wpływa na organizm człowieka?

Woda stanowi aż 70% organizmu człowieka i ma czynny udział w większości procesów, które w nim zachodzą. To dlatego picie wody jest tak ważne i ma wpływ na wszelkie procesy zachodzące w organizmie. Troszcząc się o odpowiednie nawodnienie organizmu, nie tylko wpływasz z korzyścią na swoje samopoczucie i zdrowie, ale również umożliwiasz organizmowi spalanie tkanki tłuszczowej i rozwój mięśni.

Jak prawidłowo nawadniać organizm? Picie wody od podstaw

Na to pytanie nie istnieje jedna, uniwersalna odpowiedź. Dla każdej osoby dzienna dawka zapotrzebowania na picie wody będzie inna. Wszystko zależy od kilku zintegrowanych ze sobą czynników, takich jak: płeć, masa ciała i fizjologiczny stan organizmu. Na ich podstawie można jednak wyliczyć dzienną dawkę wody, jaką organizm potrzebuje przyswoić.

Dlaczego warto systematycznie nawadniać organizm?

Okazuje się, że woda i jej picie ma wiele zalet. Najważniejsze zostały przedstawione poniżej.

1. OCZYSZCZA ORGANIZM Z TOKSTYN
Chociaż woda sama w sobie nie jest w stanie zneutralizować toksyn, to odpowiednie ilości płynów wspomagają pracę nerek, dzięki czemu toksyny mogą być systematycznie wypłukiwane z organizmu. To bardzo ważne, ponieważ magazynowanie toksyn w organizmie wpływa niekorzystnie na samopoczucie, pogarsza stan skóry, a nawet może prowadzić do otyłości. 

Woda mineralna jest również źródłem minerałów i witamin niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. To z nich organizm czerpie energię do prawidłowego, codziennego funkcjonowania oraz ewentualnej walki ze zbędnymi kilogramami.

2. WSPOMAGA PROCES ODCHUDZANIA
Picie wody na około pół godziny przed posiłkiem zmniejsza uczucie głodu, wypełniając część żołądka, dzięki czemu zjadane porcje są dużo mniejsze. Takie działanie wspomaga proces odchudzania, zmniejszając jednocześnie szansę na podjadanie między posiłkami i zapewniając uczucie nasycenia przez cały dzień. 

3. SKUTECZNIE GASI PRAGNIENIE
Pragnienie jest oznaką tego, że organizm zaczyna się odwadniać. Dlatego należy zapobiegać tego typu sytuacjom poprzez jego regularne nawadnianie. Woda radzi sobie z tym najlepiej. Jako że nie posiada żadnych walorów smakowych, gasi pragnienie skutecznie, a nie potęguje go — jak to często bywa podczas picia napojów słodzonych, które dodatkowo dostarczają pustych kalorii organizmowi.

Pamiętaj: Woda nie ma działanie odchudzającego, ale może wspomagać cały proces.

Picie wody a cera – czy woda ma wpływ na stan skóry?

Zależność kondycji skóry od jej odpowiedniego nawadniania nie jest wcale taka oczywista. Dlatego temu tematowi należy przyjrzeć się z dwóch stron. Picie wody wpływa na organizm człowieka od wewnątrz. Dzięki uwalnianiu toksyn z ciała stan cery znacznie się poprawia, a zatem odpowiednie nawodnienie jest ważne w kwestii dbania o cerę. 

Picie wody nie wpływa jednak w żaden sposób na stan nawilżenia skóry. Dzieje się tak dlatego, że spożywane płyny są wypłukiwane przez organizm i nie są w stanie dotrzeć  do wierzchniej warstwy skóry. W tym celu należy zwrócić uwagę na to, czym oczyszczana jest skóra, a także przyjrzeć się nieco pielęgnacyjnej rutynie. Ważne jest stosowanie kremów nawilżających i masek, które znacznie poprawią kondycję skóry od zewnątrz.

Czy woda naprawdę przyspiesza metabolizm?

Szybki metabolizm jest oznaką, że organizm potrafi w bardzo wydajny sposób przetworzyć spożyte kalorie w energię. Panuje przekonanie o tym, że picie wody to skuteczna dieta przyspieszająca metabolizm. Jest ono jednak błędne! Dlaczego?

Pijąc wodę, nawadniasz organizm, a co za tym idzie, zmniejszasz skutecznie uczucie sytości — jesz mniejsze porcje i nie podjadasz między posiłkami. Właśnie dlatego picie wody odgrywa niezwykle ważną rolę w procesie odchudzania lub po prostu zdrowego odżywiania. Jednak woda sama w sobie nie przyspiesza procesów metabolicznych! 

W tym celu należy przyjrzeć się temu, jak wygląda codzienna dieta i ewentualnie wyeliminować z niej zbędne składniki, spowalniające metabolizm tłuszczów.

A zatem co spowalnia metabolizm tak naprawdę? Specjaliści twierdzą, że najskuteczniejszym sposobem na spowolnienie metabolizmu jest po prostu regularna aktywność fizyczna.

Mitem jest również stwierdzenie, że picie wody na noc przyspiesza metabolizm. Wręcz przeciwnie — picie wody przed snem może powodować uczucie pełności w żołądku, które tylko utrudnia zasypianie, co nie wpłynie korzystnie na przemianę materii.